Wanergard Picture Blog

Wanergard Picture Blog

Thursday, February 3, 2011

Lite studiofunderingar..

Eftersom det ser ut som det blir lite flytt söderöver känns det lite som man bör planera över sin nya studio. Sannolikt kan det bli lite plats över att sätta upp prylarna lite mer semipermanent. Varför inte spåna fritt vad som skulle kunna behövas?

1. En mer seriös mixerlösning. Mitt Boss-bord är en sann brusgenerator och har inga direkt features som gör att jag hellre kör det framför mitt MUTO-kort. Mina hårdvaru-effekter är ganska sparsmakade för tillfället, bara ett MIDIVERB2 som överlevt den stora utrensningen. Det jag funderar på är ett Allen & Heat analoging. Kanske rent av ett upp till 20 kanaler som detta:



2. Monitorer. Idag kör jag en hemmabygd passiv monitorlösning med mitt Prothonslutseg, NAD-försteg och MOTU kortet. Fungerar väl sisådär. Inte direkt byggt för rak lyssning och medför att den mesta av mixningen sker i lurarna. Sitter o kikar på ett par aktiva ADAM-monitorer som skulle kunna vara ett näste steg. Får hoppa in på JAM och lyssna på dem vid tillfälle. De på bilden heter ADAM A7X.

No comments: