Wanergard Picture Blog

Wanergard Picture Blog

Sunday, November 16, 2008

Affärsutveckling!


Eftrsom jag har en del tid tillgodo för tillfället gäller det att affärsutveckla!
Jag har ju multimediaproduktion som bi-syssla utöver ren it-konsultation, så jag tänkte utveckla mitt ljudproducerande. Jag har ju historia som sträcker sig ända till 1984 som synth-musiker, med ett antal små obskyra band i ryggsäcken. Har legat lågt o småputtrat på bland annat Propellorheads underbara Reasonprogramvara. Tänkte nu investera i ett dedicerat FireWire ljudkort för primärt användas på Macen. Kortet jag siktat in mig på är ett;

http://www.motu.com/products/motuaudio/ultralite-mk3

Motu Ultralite Firewire.

Ser ut såhär

2 comments:

Fredde said...

så, beställd.. kommer KANSKE redan imorgon, då blir det ingen Trollhättetur :) Tyvärr blev jag riktigt sugen på en ny leksak också.. en Prophet 8:a.. satans dyr dock, men en sån syyynth!!!

Fredde said...

MM, verkar smutt men lite tröskel att lära sig hur den funkar. O klart irriterande att det bara var en Firewire 6/6 kabel med, får springa ner o tjacka en 6/4 på Classe. Mer rapporter följer :D