Wanergard Picture Blog

Wanergard Picture Blog

Monday, November 23, 2009

I'm Sorry


I'm Sorry, originally uploaded by B Wanergard.

Började framkalla och scanna lite dåligt samvete. Ok, denna bilden är faktiskt från igår (22:a November) så den har inte legat till sig. Var ute med Will på Gamla Stan promenad och fick till denna snapshot. Gillar den själv; kanske för att jag just igår verkligen kände igen mig. Gnagande dåligt samvete för att man gjort något dumt man verkligen vill be om ursäkt för - men som är svårt att få fram. Men eftersom jag uteslutande fotograferar för mig själv; kanske det är en bra sak - fånga sin egen sinnesstämning och förhoppningsvis kunna förmedla den till någon annan?

Bilden är tagen på bron innan Rosenbad; minns inte vad den heter just nu. Kameran är min gamla trotjänare 501:an - filmen är så klart HP5+ som jag pressat mellan tummen och pekfingret till runt 800-1000, så den är lite kornig - men det är så jag vill ha det.

No comments: